All Posts

Wanita Kini Lebih Bahagia

Suami Curang, Kenapa Salahkan Isteri?

Dah terlalu biasa isteri ini menyalahkan dan dipersalahkan. Tapi sekarang kami nak anda BERHENTI jadi ‘racun’ kepada diri sendiri. Berhenti menyalahkan diri sendiri. Kenapa?

Kerana curang itu PILIHAN. Suami anda bukan lagi budak kecil yang perlukan tunjuk ajar untuk membuat keputusan. Jadi berhenti salahkan diri sendiri atas pilihan suami anda. Katakan pada diri anda ‘semua ini berlaku sebab itu pilihan dia’.

Jangan Serang Orang Ketiga Bila Suami Curang!

Kita bukan Malaikat yang mampu untuk menarik tangan suami untuk meninggalkan kesalahannya serta-merta. Jangan menyeksa diri dan emosi dengan memikirkan orang yang tidak peduli hati dan perasaan anda. Cipta bahagia untuk diri anda sendiri. 

6 Perkara yang buat pasangan ‘KECIL HATI’

Ramai orang tak sedar yang cara komunikasi dengan pasangan adalah salah satu punca hubungan makin hambar. Dan kesilapan ramai orang juga bila cakap terlalu ikut emosi..

Budaya ‘cepat sentap’ selalu dikaitkan dengan isteri. Betul tak? tapi jangan anda lupa suami juga ada perasaan dan ini adalah 6 hal yang tanpa sedar sebenarnya anda dah buat suami berasa ‘kecil hati’..

Kenapa Rumah Tangga Tak Bahagia?

 

Kenapa bila rumah tangga tak bahagia mesti dikaitkan dengan kehadiran orang ketiga?

 

“Isteri Syurga: Dambaan Semua Wanita”

Wanita biasa adalah isteri yang menyayangi suami yang sempurna. Suami yang baik, penyayang dan bertanggungjawab.

Menyayangi orang yang menyayangi kita, yang baik dengan kita itu BIASA.

Tapi..

Menyayangi orang yang menyakiti kita itu adalah wanita yang luar biasa, wanita baka asiah, wanita syurga!

Untukmu Yang Sedang Berusaha Mengikhlaskan Poligami”

Ramai isteri tak tahu nak urus expectation selepas di madukan. Apa yang anda tau anda nak suami tinggalkan madu atau nak bercerai. Anda hanya fikir untuk diri anda sahaja.

Kesilapan ramai isteri bila suami nak menikah lain, anda terus melatah minta cerai. Bercerai bukan jalan penyelesaian untuk masalah ni. 

 

Kenapa rumahtangga tak bahagia?

Suami ada orang lain ke? Suami dah tak sayang saya ke? Suami dah bosan ke?

 

“ISTERI SYURGA: DAMBAAN SEMUA WANITA”

Semua orang tau syurga isteri terletak pada suami, tapi macam mana nak meraih syurga Allah ni?

Dalam Al-quran ada menceritakan tentang wanita syurga. Siapakah wanita syurga yang Rasulullah jumpa, yang Rasulullah nampak ketika isra’ mi’raj?

Tak lain dan tak bukan ialah ASIAH

 

4 RAHSIA RUMAHTANGGA KEKAL BAHAGIA

Siapa je tak nak bahagia kan lagi2 bila dapat melayari gerbang perkahwinan dengan orang yang kita cintai. Tapi apakah erti kebahagiaan sebenar dalam perkahwinan? Ada yang merasa cukup bahagia hanya dengan memiliki pasangan yang saling memahami, ada yang merasa bahagia dengan dijanjikan kemewahan hidup dan ada yang cukup dengan hanya beserdahana tapi saling melengkapi. Anda yang mana?

 

“DATING LEPAS KAHWIN PENTING ATAU TAK SEBENARNYA?”

Kesilapan ramai pasangan suami isteri ingat ‘dating’ ni hanya boleh dilakukan masa bercinta je, lepas kahwin kena tinggalkan sebab dah ada anak.

Padahal lepas kahwin lah sepatutnya kena lagi banyak luangkan masa bersama sebab dah halal dan nak mengeratkan lagi hubungan tu.

 

“KENAPA SEMANGAT DIRI SUSAH NAK KONSISTEN?”

Sebenarnya bila cakap bab semangat ni memang akan ada masa kita rasa betul-betul bersemangat.

Bersemangat nak kurus, bersemangat nak cantik, bersemangat nak kaya, bersemangat nak berjaya tapi tu masa tengah bersemangat laa..lepas tu patah balik kepada diri yang asal, akhirnya perkataan yang keluar dari mulut, “MALAS LAH..”

“MACAM MANA NAK MENANG DARI ORANG KETIGA?”

Manusia ni bila dilarang buat sesuatu makin dia nak buat. Setuju?

Contoh dari kecil lagi mak cakap jangan buat, lagi kita nak buat sebab masa tu tahap curiosity sangat tinggi, kita nak tahu lebih lagi dan kita nak tahu impak dari apa yang kita buat.

 

“KENAPA SUAMI BERTERUSAN TIPU ANDA?”

Kenapa? Kenapa? Kenapa?

Persoalan yang selalu bermain di fikiran isteri-isteri yang sering dikhianati suami.

Kenapa suami berterusan tipu anda adalah sebab ada keperluan anda yang anda tak dapat dan ada keperluan suami yang suami tak dapat.

Keperluan apa?

Keperluan hati, mindset dan fizikal.

“SYUKURI PASANGAN ADALAH KUNCI KEBERLIMPAHAN REZEKI”

Bila bercakap soal rezeki ni semua orang mesti doa nak diperluaskan pintu rezeki, rezeki yang tak putus-putus, rezeki yang diberkati. Betul?

Kerja pagi petang siang malam sebab nak hidup senang, nak hidup serba mewah.

Tapi tak ramai yang tahu kunci keberlimpahan rezeki adalah bila anda mensyukuri pasangan.

LOGO EHATI-love

Copyright © 2020 eHati International Sdn Bhd – All rights reserved

UA-139074358-1